Op zoek naar partners in de Tarwewijk

Wij zijn onlangs gaan kijken naar het voormalig schoolpandje in de Cillershoekstraat 1, eigendom van de gemeente-. In het pand kunnen, vermoeden wij, 3 a 4 kleine organisaties samen onder een dak plaatsnemen. Het is een pand met perspectief: groei voor kleine organisaties, bundeling van kracht en doelgroepen, zichtbaarheid in de wijk, een gunstige ligging in de wijk, en een grote buitenruimte waar ook van alles mogelijk is.
Een klein maar levendig buurtcentrum met veel creativiteit, sociale activiteiten, cursussen en avonden, waarin kleine organisaties hun plek kunnen hebben. Wij denken dat er onder de bewoners in de Tarwewijk behoefte is aan een dergelijke ruimte.
Dat betekent een andere manier van werken en plannen. Wij zien zo’n stap wel zitten, zeker omdat ons huidige onderkomen te klein is voor al onze bewoners activiteiten en omdat we geloven in samenwerken en nieuwe mogelijkheden. Dromen mag, en wie weet bedenken we een vorm die voor de stad Rotterdam interessant genoeg is om ons bijvoorbeeld voor een periode van 5 jaar te ondersteunen . Het zou goed zijn om met een aantal potentiĆ«le partners te kunnen gaan praten.
Het pand heeft een centrale entree, 4 afzonderlijke ruimten (kleine lokalen), gezamelijk toilet en keuken. Elke organisatie zou een eigen ruimte kunnen huren, maar er kan ook worden gekeken of ruimten op functionaliteit kunnen worden gedeeld.
Zouden jullie met ons mee willen denken, om binnen niet al te lange periode te zien of dit plan (meer nog een idee eigenlijk) een kans van slagen heeft? Dat begint natuurlijk bij potentiele partners.
Als jullie mensen of organisaties weten die mogelijkerwijs interesse zouden kunnen hebben, laat het ons weten.

Wil je meer weten wat CultuurWerkplaats Tarwewijk doet? Kijk dan op www.cultuurwerkplaatstarwewijk.nl

Voor reacties: henk@stichtingzuidzijde.nl