Cultuurwerkplaats Tarwewijk

Stichting CultuurWerkplaats Tarwewijk is een samenwerkingsverband van drie verschillende bewonersinitiatieven uit de Tarwewijk. Het betreft een groep in-de-buurt-actieve huisvrouwen met schoolgaande kinderen (het Vrouwenteam), een literaire werkgroep die zich bezighoudt met taal en met de geschiedenis van de Tarwewijk en een groep maatschappelijk ge├źngageerde mediakunstenaars. Begin 2014 kwamen zij elk afzonderlijk met Zuidzijde in contact. Alle drie de initiatieven streven naar verbetering van de samenhang in de wijk en versterking van de weerbaarheid van de bewoners. Zuidzijde stelde voor met de drie initiatieven een cultuurwerkplaats op te zetten en vond in Mijnsherenlaan 120 D een geschikt hoofdkwartier. De CWT biedt met ‘De Huiskamer’ een laagdrempelige inloopvoorziening voor gezelligheid, hulp en advies en met een programma van activiteiten stimuleren de drie initiatieven ontmoeting, algemene en creatieve ontwikkeling en het beheersen van een vaardigheid.

www.cultuurwerkplaatstarwewijk.nl